Här är min träningsmånad! Hur ser din ut?

Hej, mars har börjat med snö och kallt i hela Europa! Vi har dock fått mildgrader här nere och idag regnade det. En temperaturskillnad på nästan 30 grader. Det ser lite blandat ut de närmaste dagarna så just nu tar maken och jag en liten paus från skidåkningen och fixar med annat som måste fixas med.

Fokus 1 – skidåkning

Fokus i mars är träning men istället för att göra ett strikt veckoschema så fortsätter jag på mitt veckomål, som jag skrev i detta inlägget, med mer jämnt fördelat över hela månaden. Varför? Jo, vi närmar oss slutet av vintersäsongen, en dryg månad kvar, kanske lite till om vi väljer att åka till lite andra orter runt omkring oss, men skidåkningen blir prioritet nr 1. Och med alla gäster som kommer nu så blir det inte så svårt att komma ut i backen. Dock är de inte så bra skidåkare så tempot blir lugnare och mer väntan…  Trots att vi tar en mikropaus från skidåkningen några dagar denna veckan. Men det är svårt att planera med gäster, snart har vi sex sydafrikaner här och två holländare, och planeringen blir flytande… Men kul har vi!!

Fokus 2 – styrketräning

Styrketräningen kommer också att prioriteras med snitt 3 pass i veckan. Just nu utmanar jag mig själv på Crossfitmaskinen och försöker att slå antal meter på varje pass. Bra för min kondition. Sedan blir det överkropp och underkropp, varannan gång och core varje.

mitt träningsschemaBack to basic

Så jag kan eller får eller vill inte låta bli. Just nu kör jag den serien och de vikter som jag fick av min PT förra året. Det har ju gått lite upp och ner för mig, men detta är nu en ny lägsta nivå för mig. Vill du veta vad och hur mycket, säg till så delar jag gärna med mig! Inga konstigheter. Tänkte dela med mig av mina träningsprogram när jag har lagt upp nya, lite mer spännande program.

PW & Yoga?

Jorå, jag fortsätter att promenera som komplement. Tar en walk-and-talk med min yngsta dotter och vi snattrar på en dryg timma och har en bra runda i byn. Mysigt och effektivt! Yogan blir inte av så ofta så skärpning på den punkten.

Vardagsmotionen då?

Den blir det en hel del av, främst när det gäller städning. Framförallt hemma men också några gånger nu i våra stugor då våra städare är upptagna. Och jag stryker fortfarande mycket av våra saker, så ett par kvällars styrkning står på schemat också.

Hur ser det ut för dig? För visst planerar du lite eller hur? Svårt att få till det annars, eller har du sådan självdiciplin så att det blir av ändå? Kram Catharina

Inga kommentarer

Berätta vad du tycker

Din e-postadress kommer inte publiceras